Malmöhus Projekt får ny visuell identitet

Malmöhus Projekt växer och får samtidigt en ny visuell identitet. Syftet med arbetet har varit att skapa ett uttryck som bättre kommunicerar vad företaget är: ett modernt projektledningsbolag, som fokuserar på hållbara och värdeskapande relationer.

– Vi befinner oss just nu i en väldigt spännande expansiv fas. Vi har flera nya projekt på gång och söker nya medarbetare. Då känns det helt rätt med en nysatsning på vår visuella identitet och vår kommunikation både mot branschen och våra kunder, säger Karl Lindberg, vd, projektledare och partner på Malmöhus Projekt.

Arbetet med den nya logotypen, de nya färgvalen och inte minst den helt nya sajten satte igång hösten 2018. Först träffades personalen i olika arbetsgrupper för diskussioner och övningar. Detta ledde sedan fram till en gemensam workshop för hela företaget, innan designprocessen satte igång på allvar.

– Vi har gjort om det mesta i form av logotyp, färger och typsnitt för att vi vill visa en mänskligare och mjukare sida, få en uppfräschning men även ett mer professionellt tilltal. Samtidigt har vi varit måna om att bevara våra ledord: Vi lyssnar, leder och levererar. För vi är fortfarande Malmöhus Projekt, men en ny, ännu bättre version, säger Karl Lindberg.

Publicerad den 18 mars 2019

Visar 1-10 av 34